The Grice Club

Welcome

The Grice Club

The club for all those whose members have no (other) club.

Is Grice the greatest philosopher that ever lived?

Search This Blog

Thursday, March 3, 2022

GRICE E MAGNI AXIOMATA

  Ad vniuerfam Philofophiam,   CAPVT I.  De Ordinc &Jl)lo Dottrimt.   Oftii Theophilcnullum entium affitmiri de alio cnte,  fedfingulanegaridefingulis : quae verd affirmanturde  entibus nonluntcntia , fed habitudmes, quaeinterce-  dunt entia:Ego enim illa duntaxat nuncupaui entia,qu3e  per al iquam potentiam pofluni efTe,6c intelligi,feorfum  abomni alioente.   Harumhabitudiuum,utdocui,aliaefuntiden:itatise(Tentiae, ut, Pe-  truseft Petrus.Alias identitatisrationis,ut Petruseft Paulo idem m ra-  tione naturaehumanae.Demum aliac funt efle aut principium , aut ter-  n)inumalicuiusmotus,vt Petrusgenerat,Paulusgenerarur.Ex quibus  duntaxat poteft demonftrari & exiftentia,& natura entium.   Verum non funt negligendae reliquae: Ille,enim,qua:referuntiden-  titatem eflentiae.fiue affirmatam,fiue negatam,inuoluunt Frequenter  niotumnoftraerationisa cognitionc imperfe&a, adperfe&ionem:  v.ghuiuspropo(itionis,Homo eftanimalrationale.-praedicatum^licec  fit identicum fubie<3:o,ipfum tamen explicat diftin&ius.   Quxautemconfiftuntin identitate rationis,fiueaffirmata, fiuene-  gata,coordinant cognofcimentum, & prsedicamenta , & in omni di-  £lione,iudicio,ac ratiocmatione praetendunt terminos,qui ab identi-  tate rationis,communi pluribus entibus,denominantur vniuerfales.   Etliceteiufmodiidentitatesrationisnon inferanturfyllogifmo,fed  cognoscantur fola collatione,feu comparatione terminorum , cogni-  torumautimmcdiate.autmedianteillationc : tamen haehabitudines  tum fubeunt illationem,cum ex identitate rationis affirmata,aut nega-  tadeduobusprincipijsalicuiusmotus, infertur proportionalis iden-  titasrationis,inter terminosillorum motuum,v.g.Quaeeft ratio enti-  tatisinter Petrum,& Paulum,eaeft mter filiosPetri,& Pauli. •   Quoniam vero in primo libro de per fe notis , per didboncm con-  nexam ordinaui in cognofcimento,& praedicamentis entia per fe no-  ta:coordinationem graduum entitatis, nomino cognofcimentum, &   A per iu*      X      2 Vakriani Magni   per iudicium conncxum exhibui in clau^diftin&asomnes cntiurn  perfenotorum pra:cipuos motusper fe notos , quorumillos. quos  quifquc confcit in fe , ennarraui (atis accurats , inlibro demeicon-  lcicntia: fupercft, ad complementum appararus Philofophici.exhibe-  re illas propofuioncs.quarum veritasnon dependeat abentium cxi-  ftentiajeda rarionc a?tcrn^ > & incommutabili, cuiufmodi debent cf-  fe i!la?,qutfin fyllogifmodenominancuc maiores: Minores enimper  fe nota? propoliciones , exararaz in cra#atu de per fe noris , habenc ve-  rit3tem,pendulam ab exifteruia Ennum; v. g. Luna mouetur, qua? , fi  corrumpatur,inducit Falfiratem iliius propofitionis, Ac vero hxc:Id,  quod mouctur,neceiIari6 mouctur ab alio : eft vera,tametfi corrum-  pancuromnia mouentia & mobilia.   Harum vero propofitionum incommutabilium funt innumera^nc-  quecft vllaclfYerentia motus, quaenon fibi vendicetpropiias verica-  te'S mcommutabiles:puta has.Id,quodLoco-mouetur 5 ncccfl'ari6 Lo-  comoueturabalio:ld,quod alteratur,nccelTari6 alteratur ab alio; U>  qnod generatur , neceflanogeneratur abalio. Veium haeomnesde-  riuanc (ibi incommutabilitatem ab hac:Id quod mouetur, ncccflariu  mouecur ab aho>oporcetergo congercre invnum craclacumillasim-  fnutabilium,quas nulla ipccialis pars Philofophiae pcrcra&ac , quate-  nuSjvbiv.g. ventum ficad tra&acum de generacionc. Ha?c, fd,quod  geiif ratur, neceflariogeneratur abalio.demonftracurperhanc : id,  <juod mouetur,necefl.ui6 mouetur abalioj quae fupponaturdcmon-  (trata m ipfo veftibulo Philofophia?,ica vc non fic opus in vllo ratiocir  nco repeteredemonftiacionem fadtam.   Hiccrgotra&atuscomple&iturhaspropofitiones ajternas, & ir>»  commucabiles>in quas neccirario refoluancur omnes lllacioncs. quas  habebir,& habere poteft vniucrfa philofophia : has nuncupaui Axio-  mata,& licniiTec denominarc Maximas,veluc, quac influanc vim iliati-  uam propofitionibus maioribus.   Exordioraucemtraclatum ab habitudinibus idcmitatis elTentiar,  deinde profequar illas,quac funt efle pi incipium & ccrminum motus,  casvero,quae funt ex idcncitareracionis,poftrcmo lococommemora-  bo.nimirum ilIas,quacafficiuncmotum:mocum,inquam,icalem cx  quo duntaxar argumentor entium exiftencias & nacuras.   Scd veiitus,nemeusftylustibi vfquequao^ue probccur, voloprius  ^cxcufareilla.qu^forcaflisexiftimabisnofaciicongrua fini,mjcintcdo  • Obijciturprimo loco oblcuritas, quxfuperec vulgarcm conditio-   nem      Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC.   Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale c   Firenze.   CFMAGL. 1.6.401     j4xiowata S  ncm rhilofophantiura.-Refpondeo , quod obfcurafas obuenit vcl ab  obie&o,ve! a ftylo (cribentis.Meum ftylum audafter dico tam darum  quam quicflepoifitnatioenimfcribendicum clariratccft mihi&rco-  peccisfima,&familiaris.cxcerum grarulor rhilolophiae obfcuriracem  ab obie&o,quae aiceac plerofque ab hoc ftudio,quiReipublica: vnlius  opera,& aecace impendent in agro>in mechamcis^in bcllo & iimilibus»   Laudatur pasfim rraditio do&rinae per quarftiones , quae rnouentuc  de (uL,ie&o alicuius fcicnciae>placecque numerata partino earum.Hanc  methodum refolutiuam Ego non adhibeo, fed compofiriuam : Haec  enim exordicur a nonslimis,&,prarcendens lucem eacenus partam, re-  uelatfemperobfcuriora : qui verdmouec quxftionem,obijcit tene-  bras,quas fubmoueac,(olucndo qua^ftionem propofiram.   Uli,qui per qusftiones cradunt lcientiam,ducunt argumenta ex om-  nibus locis diale£ticis:Ego proiequor lineam mocus , tfnde dunraxac  infero enrium exiftencias,tSc nacuras,ijsargumcncis, quadola poflunt  efle dcmonftrariua,quarue,adnumerata Diale&icis , digniratem pro-  priam peflundant Memineris vero,Thcophile, argumencum, quod  inihi eft demonftratiuum, alicui fortasfis vixerit probabile:(untenim  plerique,quibus opus fu pharmaco magis.quam fyllogifmo.   Quoniam vero motiu func fubordinati > demonltrationes anrece-  dentesnancifcuntur,maiorem certitudinem , & euidentiam a lubfe-  ouentibus:fcilicer > exiftencia,& natura primi mouentis confirmatur^  iecundis,alijfque fubfequentibus.   Hxc conditio ratiocinancis ex motu,e(t oppofita illi,quae ducitur ex  nacura Quanti difcreci f 6c continui •, nam in Mathematicis vix  aliqua demonftrationum anteccdentium pendec a iubfequenti-  bus.   Tibiver6,legentimeostra£htus , occurent frequenter nonnulla  amcnegle&a , qiu? tuo iudicio debuiflenc dici; ied fcuo mehorrere  confufionera,vcl minimam,mareriaium>quas fuis locis deftinaui rra-  £Undas;Ide6,Licet fciam mulcum lucis acceflurum rci , quam expo-  no.fi eo loci cognofcacur aliquid,alio loco referuarum , ramen id fe-  pono,& pra:ftoloL loco congruo do&rinam,qua: no debec anticipari.   Nil pono moieitius obueniet cibi m m ea Philofophia, quam quod  fcpono obiediones manifeftas,dn#as ab exiftencia reru contra con-  clufionnsillacasa racionibusanernis,v.g.infero mouentem non pcfle  quietcece in termino trafeuntcqui fu fibi iCqualis in entitate.Cui co-  clufioni videcur aduerfan expeucua omniu generaciu fibi fimile in na-   A i wraj       , - r" — ta....\....^x   Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC.   Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di   Firenze.   CFMAGL. 1.6.401     4 V zlcriam Mdgni.   tttra^fed (tperpendasfolutiones eiufmodi obiedlionurnjfacile/ntelli-  ges eas^fi anteuertantur , neceflai io (us deque conuerfuras vmuerlam  Philofophiam, fine quarlira euidentia. Ponofi vim a.gumenti con-  clufionisillataealTequans facile inteliigcsrcrum exiftennas, &naturas  dependcrea rationeaetcrna.a.rumpra in fyllogifmo.&fupponeslatere  aliquid in entibus concretis,vndecaptas occafionem errorrs.   Confulcoabftineoa quamplurimis, quce alioqum magna conten-  tionecontrouertuncurintei Philofophos , fi tamenhzc ncghgentu  non detrahatfcientia^quamprxtendo : Commemoroadexempkira  differentiam interdiftin&iones formalem*rationis ratiocinat*e,&mo-  dalem.Eiufmodi enim contenrione.splunbus feculis agirarae, non ha-  bent momentum ad veritatcm quaefuam,quod pofcat difpucationern  zuternam.   Noninfero cxconclufionibus.primo illatis, reliquasomnes, qur  infcrripoflunt/edillasduntaxatjquaecxponuntnaturamcntis, quoi  fub»jciturratiocinio : immopleraquc rranfilio , quxexdcmonftrati*  non obfciueprodcuntinlucem.   s : DemumnouerismenondocererespervocabuIa,fed res, confue-  ta oratione declaratas,fignifico per yocabuU vfitata,fi Hippetant , vci  adhibeo aha ad placitum meum.   Capvt ir.   -dxiomata ex identiutt ejfentiali.   Ursauternpr^miffisaggredior habitudincs identitatfs eflenti».  A Afeddebeopnusaflignarcrationemcommunem omnibus cnti'   bus quatenus hxc dodnna fit vniuetfal.ffima,   Nofti Theophile.fpecierum.quascognolcituri adhibcmus . jffiW  eflc lenfib.les a . as imag.nabiles.ali.. intelligib.tes/ enlib.lcs refeW  aliquod lenfib.le.non lolum quod aftu exiftat.fed & quod fi, p S n  t.ffimum fent.ent.: At vero imaginab.les . &,nrelh#b,lcs r-fe r ..m . J   nutum,magmantis&intcllige.Hisnonrolumentia^uexiftem  praefenua.fed abient,a,pr^erita,futura,poffib,), a , ac dcmum ab ft ra   Exphcaturuserg^Rationem.communem omnibusentibus eim  affignaredebeo.quxaffirmetur deentibuspr.fentibus affirmVk  dc pwtcri^affirmabitur defuturis , affirmaretur de poflibSus^f!   Tcnirenc     X     jixiomata S  venirent ad a£tum,qu#ue affiimatur de his, qux inrelliguntur,abftra-  hendoabimentione praeteritorum^praefentiumjfuturorum^ ac pofli-  bilium.   Dicoigitur Ensefleid,quod exerceta&um eflendi, vt v.g amans  c(l id,quod exercet adtum amandi: Ctrm cogito Theophilum , coguo  id ; quod cxercet a&um eflendi Theophilum : Leo exercet a&umel-  fendi Leonem:&: quodlibet entium exercct a&urn eflendi feipfum,fe-  cundum praecifam entitatem vniufcuiufque, ita vt Ego , quinon fuin  Theophilus, non poflim exercere a&um eflendi Theophilum:nec Leo  poteftexercereadtum eflendihominem.Qnaproprer ratio , commu-  nis omnibus entibus,abftrahit ab omni fpeciali exercitio entitatis : ita  vt nuila fit,aut poflit intelligi communis omnibuscntibus , quam quae  nuuraliter concipuur ab omnjbus , quaeue habetur in ipfo communi  vocabulo.£«i:nimirum.id.quodaaumeflendi autexercet, autexer-  cuit,aut exercebit,aut potelt exercere,concipitur vt Ens, quod aut eft,  aut fuit,aut ent,auc efle poteit.Seclufa (citra negadonem ) omni prae-  cisa rationeentitatis vllius.   Itaque id, quod non exercet a&um eflendi,non eft Ens„   Pneterita non (unt.fed fuerunt entia.   Futura nonfunt/ederuncemia. ^  PofTibilianonlunt/edpofluntefle cntia, &confequentcmil ho-   r»meflens. \   Ens vero abftraftum ab intentione praefentis, prarteriti , futuri, &C  posfibi!is,denotat praedicata cflentialia Entis,mter , quae nil eflentiali-  us ipfo exercitio eflendi.   PorioGntiopponicur Non Ens,quodeft inintelligibile noncom-  teIle&oEnte:quienimdormiensnilomnium cogitat, non ideoin-  tclligit Non-Ens,quia nil entitim intclligat. Qm autem , int?Heclo  Ente,intelligitnilcfletefidui,tiensccirecab aaueflendi , isdemum  intclHgit,feucogitatNon-Ens.   Quaproptcr dico,Rationem,communem oronibus enubus , elie  Rationcm Non-Entis,fi, poiitiua intelleaione,intellicatur fublata:  fcilicet Non Ens cft cns coguatum,vt ceflauit ab a&ueflendt vel qua -  tenusnonvcnita4aaumexiftcndi. VerumNon-ens habetfuasd.t-  fcrentias,& quidcm plures.has pcr ordinem narrabo , exorfus a mim-  ma Nonentitatcvfquead maximam.   Lapis,cxpeiscaloris,noneft calidus, arpotcftcalcre, fceatenusdi-  <icorcaiidiKin pocentia. Eflcensin potcntia cft minimus gradu*     m       Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC.   Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di   Firenze.   CFMAGL. 1.6.401     6 VaUrUni Mignt   Nan-E ntitatis:nam id,dequo negatur caIor,eftens,tametfi Non-ca*  lor fit Non- Ens:non tamen lapidi cfl mcrum Non-Ens, quandoqui-  dem lapis potcft efie cahdus.   Lapis non eft vifiuus colorati,nec poteft efle vifiuus : Non eflr vifi-  uum.nccpofleefle vifiuum,eft Non Ens:at verd h*c negatio pocen*  i\x vifiua? , eft de lapide^qui eft pns;ita vt, lapidem non efle vjfiuum,  non fic mcrum Non-Ens.   Socratesccrto certius generabit filium; quifilius eftNon-homo:  non tameneftfic Non-homo.vtfunt Non-homines illi , qui none-  runt:fedefthomofuturus:At verofuntalh , qiuceflcpoflunt.ncc ta-  menerunc;quotfunt animantium,quotex hominibus,qui poflent gc-  nerarcfilios.ncctaracngcncrabtint? Haccnon funtcntia fucuta, fed  denominantur posfibilia,qua: magis rccedunt ab cntitatc, quam qu*  funt futura.   Entibus posfibilibus proxime accedunt entia prastcrita : h*c enim  fic non funt,vt nequeant efle ; nec tamen deficiunc ab omni encitatc,  quandoquidem fuerunt aliquando.   Denique illa quae neqne (unt,ncque erunt ; neque fuerunt , ncc eflc  pofliint>videntur efle mcra Non entia.-puta corpus re&ilincum bian-  gulareiid enim imposfibilc eft eflc,fuifle,aut fore.   Non-cntium autem quaedam intelliguntur oppofica negatiue alicui  cnti prxcifo,ac fignato. Vnicum vero Non-Ens incclligicur oppoli-  tum negatiue omnibus entibus abfolutc confideratis Si ribi oppono  ncgatiu* Non-Ens,id Non entitatis,nuncupatur Non-Theophiius-  Cuiulmodi fonr Non-Pcti us,Non-hic Leo, & a!ia innumcia. Non-   ^nsautcm.oppofuuiuomnibusenribus.abfolutcconfidcratis nun  cupaturNihil. Porro intell.gereaut confiderare prxfata Non ! Entia  cftcautelaamulnphcibus, grauisfimifquecrroribus.proucnicoiibus  exconfufa fub.eaione, & predicationc huiulccmodi Non-Ennunv  a quibus tibi caucbis haud d.fficulcer, f, nouucris accurat8 . qu* (uh *  lungo. ^ * iUU "   V.xeftaliquadiffcrcntiaNon cnritntis , qaamnon folcamus aut  ^ Lapis non eft, fc J potcft eflc calidus,' d nuncupatut E W in potcn-   cun L d U P m g Td. eft ' ""P 0 ^^ ****** linsi.posfibncfc.   Anti-      Early European Books, Copyright© 20 1 l ProQuest LLC.   Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di   Firenze.   CFMAGL. 1.6.401      Jlxionuts 7   Antichriftus cfl furuius , dicitur Ens fumrum.  Filiusi ; em non cognituri Mulierem,dicitur ensposfibile.  Abraham f ui t horno dieitur Ens prxreritum : Corpus reiiilineum  biangulare dicitut Ens abfolute imposfibile  Non-Theoph:Ius dicitur Negatio vniuscntis.  Nihil, dicitur, Ncgario omnium entium.   Porr6nilhorumporeftcfFc< aut fubiectum aut praedicatum reale,  fi cxciptas Ens in ootentia , & ens imposfibile fecundum quid:Iapis e-  nim, quiaftirmaturcaIidusinpotentia,quiue abfolute negaturvift-  uus.eftens.   Cetctum nil cntis eitquod fubijcias reliquis Non-entibus , quod  pcr fingulaexempla demnnftro.  Antichriftus eftfuturus.   Antichriftusftat Loco fubie&i , qui in eadem propofulone fup-  poniturNon- ens,cum aiTeratur futurus. quocirca fubiedtum illius pro-  pofitionisnon eft ens.Eadem eft conditio huius.   Filius Petri,non cognituri mulierem,eft posfibilis.   Sciiicetfubie6lumillius propofuionis noneftens , fedpoteftetfe  cns, vt fupponitur, haec etiam :   Abraham fuit Homo: ,   Habetfubiectumjquodfuppomturnoncfie , fedfuiffe Ens : dc-   naum ifta:   Corpus reSiIineum biangulare eft imposfibile , non fubijcit en<\  cum in ipfa propofuione afteratur non folum Non ens.led Sc cfie im-  posfibi)e,quod fu cns:Cauebis crgo ubi a multiplici er rore,fi lupra di-  dum confuetum modum enuntiandi ndh:beas conlcius,ennumerata  fubie&a di&arum propofitionum non erte enti3.   Hiscrgo eatenusexplicaris , ftaruo primas propofitiones vniuer-  falisfimasformatascxEnte& Non ente, abftradasab omni difte-  rentiaentitatis.   Vidcote'1 heophiIum,&tuaccuratcinfpecT:us enuntias v.gde te  ip(o,quodfis coloratus,quod fiscerta figura determinatus, quaepro-  pafuioncs non fum il!atae l & tamen dcpendent a te, vt a termino fim-  pliciterdiiao.quiaccurareinfpeaus de fe enuntiar prasrata, & aha  eiufmodi. Verum hoc loco non ccnfidero habitndmcs , quarinter-  ccdunr terminos realiter diftinaos,fed eas duntaxat, quas nos com-  minifcimur interens , relatumad lemetipfum , & ad Non ens,  cumcnim priroum , quod obiediue cadit in mentcrn noftram,   fitcns,     ftlfl      Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC.   Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di   Firenze.   CFMAGL. 1.6.401     ? Valcrittni Magm   fit Ens,fiid fimpliciterdidtum,feu apprchenfum,referarur ad femet*  ipfum , fefe pertinacifiimeenuntiat, acrepetit Ens:vnde habemus  hancpropofitionem,  Ens eftens.   Qux eft prima Omnium per fe notarum incommutabilium , non  folum quia non fit lllata. fed ctiam quia non fit enuntiata , aut exarata  abaho terminofimpliciore,anobis accurate in(pe&o. Ex hac pro-  pofitione habetur hxc:   Non-Ens eft Non-ens.  Quae eft notiflima,citra vllam illationcm: ignorarem tamen illam>  fi nelcirem hanc Ens eft ens.   Porro quod ensfit ens,^£quipollere videtur huic.  Enseft feipfum.   Hinc vero fubinfero alias propofitiones:Vnam ex eo, quod ens eft  ensiinnumeras ex eo, quod ens fit (c ipfumvfic ergo argumentor;  Hocenseft ens.   Ens vero eft impo(Tibile,fit Non-ens:  Ergohoc ensnoneft Non ens.  Hoc Enseft fe ipfum:   ld autcm,quod eftlc ipfum,imposfibileeftfit ullum aliorum entiu   Ergo hoc ens non eft vllum aliorum entium, fcilicet: Hoc ens non  cft ens,nuncupatum A.nequc ensnuncupatum E,neque vJlum aliud,  ex omnibus,quae exiftunt.   Quoniam vero enri,vniuerfalisfime confiderato , licet fubfumere  quotquotfuntentium cxiftentium , 6c exindeformare propofitiones,  & ilIanones,prasfatisanalogas,vno exemplo commonftro, vt ld fiat.   Theophilus eft Thcophilus.   Theophilus eft fe ipfum,   Hmc fic argumentot   Thcophilus eft Theophilus.   Id^quodeftTheophilus.imposfibileeft.fitfimul non Thcophilus.  Ergo I heophilus non eft fimul Non -Theophilus.  Theophiluscft fc ipfum.   Id,quod eft fe ipfumiimposfibilc eft,fit vllum ahorum cntium. Er-  go Thcophilus non eft vllum nlioium cncium.   Scilicet Theophilus non ctl Pctius;non hic Lco,non hic lapis, non  vllumaliorurn cntium.   QuoddixidcTheophilo,idverificaturde quocunquc alioente,   quo-      Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC.   Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di   Firenze.   CFMAGL. 1.6.401     Axio<m*t*   .quomodo libet confidermo.v.g.ens adtu eftenfac5Hi ; eft r e ipfum:  Ens m porcnua,cft cns in porcntia,.elUe iplum.  i. urrens elt curtens,cft (e jpfum.  Quin iramo aufim diceie   Non ens eft non-ens.eft fe ipfum. Sic enim argurnentor Non-Ens  cft non-ens At Non-cns cft impoflibilc fu Eus  Ergo Non ens non eft Ens.   Non-Theophiluseft non theophilus, Atnon Theophiluseft im-  poflibilcquod fit non-ens , aliud anon theophilo Ergo Non-Theo-  pfailus non eft no<i-ens,a!iud a non-Iheophilo.   N eque exiftimes harum propofitionum luillum eflc vfum in Philo-  fophuv.tu iplecxpericrisfreqnent!flimum,£ximiumque (olatium ex-c-  uidentiflima incommutabiluatehuiulmodi propohuonum : faepius e-  nim infertur condufio tam recondita, tantique momenti in Phtlofa-   phia,vt trepidi exhibeamus noftrum aflinfum. Verum conie&i   incamneceftitatem.qucc noscompellat,aut aflentiri illatfe conclufio-  m,aut negare ens effe fe ipfum,inttepidi aflentimur illatae conclufioai.  Ni>Haenimeftillatio,quae vimillatiuaranon fibi deriuet ab hacpto-  .pofuione.   Ens eft.ens.   Id vno fyllogifmo oftendo  Lunaloco-inouetur   Id, quod-loco mauetur,neceflari61oco-inoiieturabaHo:  ErgolunaLoco mouetur ab alio.   Qu6dLoco-meueatur,cernisoculocorporali, quod vcroEnslo-  co-motum incommutabiluer moueatur ab alio.cernis oculo mentali.  lraque pr^bueris affenfum duabus illis prasmiflis,& tamen trepides af-  feiuui conclu(ioni,cogeris praebere affcnfum,fi animaduertas , ex nc-  gata concli»(ione,&: conceflis pr^miflis neceffario fequi,Lunam fimul  moueri & non moueri.Quod moueatur fupponitur in minore : <juod  loco morum neceflario moucaturabalio,concediiurin maiore. Ac  impoflibile eftjunam moueri Localiter,& non moueri locabiliter, fi  non fit poflibiIe,Ens fimul effc ens,& Non-ens.id sctb eft imposfibi-  lccum cns neceffario fit ens.   Hzc confirmatio cuiufcunque illationis dicitur a Philofophis pro-  batio pet imposfib Ic   Itaqueensquodcunqucfimpliciter di&um « fefc cxerit inpropo-   fitionem hanc identicara.      Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC.   Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di   Firenze.   CFMAGL. 1.6.401     I o VtUrUni Mtgni   EnseftHns   Enseft feipfum   Exquibuscitraillationem>habemushas*   Non-Enseft Non Ens  Non-Hns.eft fe ip(um   I:x quibus qualitcrcunqjtc ratiocinando habcmus has,  Ensnondt Non Ens  Non Ensnon eit ens   Habes ergo Thcophilcex rarione,comrauni omnibus entibus , y-  nam primam, vniuet falisfimamque propolirionem , incommutabi-  lem,per fenotam,ex quaratiocinando intuli alias. At vero nullacea-  rumillationumfunrreales,quandoquidemhabitudo , aut affirmata,  aut neg3ta,noneft realis : Negata non eft realis , quia nonnegatuc  habitudo vlla, fed ipfum Ensdealio ente : Habitudoautcm non eft  Affirmatanon eftrealis.-namtermininonfunt realiter diftin-     ens     cthpraratae enim habitudines affirmatae , funt habitudines identitatis,  inquibusens, vt fubijcitur, non diueifificatur afe , vt praedicatur.*  lllx enim propolirones , quas in Logica denominaui identicas , non  fuiil i eales, immo nec funt propofuioncs , (ed dnftiones. Vt enira  is,qui dicit, fecernit ens dictum a rdiquis Entibus, fic qui ftatuit lllud  ipfum EnsclTe feipfum>&: non e(Tc vllum aliorum entium , concipic  Ens catenuscognitum , velut fit indiuifum in fe,& d uifum ab alijs,jicl  vcro nolTe de aliquo cnte,eft dicere ens illud. Non tamen inuoluo  di&ioni mdicium, fcdaio, iudicium de illispropofitiombus non ef-  fe realcjecquidem icio eiufmodi affirmationes & negationes elle no-  titias intellectuales entium,cognitorum infra intelledioncm/ed hanc  diftin&ionem reieruo in alium locum. 

No comments:

Post a Comment