Ad vniuerfam Philofophiam, CAPVT I. De Ordinc &Jl)lo Dottrimt. Oftii Theophilcnullum entium affitmiri de alio cnte, fedfingulanegaridefingulis : quae verd affirmanturde entibus nonluntcntia , fed habitudmes, quaeinterce- dunt entia:Ego enim illa duntaxat nuncupaui entia,qu3e per al iquam potentiam pofluni efTe,6c intelligi,feorfum abomni alioente. Harumhabitudiuum,utdocui,aliaefuntiden:itatise(Tentiae, ut, Pe- truseft Petrus.Alias identitatisrationis,ut Petruseft Paulo idem m ra- tione naturaehumanae.Demum aliac funt efle aut principium , aut ter- n)inumalicuiusmotus,vt Petrusgenerat,Paulusgenerarur.Ex quibus duntaxat poteft demonftrari & exiftentia,& natura entium. Verum non funt negligendae reliquae: Ille,enim,qua:referuntiden- titatem eflentiae.fiue affirmatam,fiue negatam,inuoluunt Frequenter niotumnoftraerationisa cognitionc imperfe&a, adperfe&ionem: v.ghuiuspropo(itionis,Homo eftanimalrationale.-praedicatum^licec fit identicum fubie<3:o,ipfum tamen explicat diftin&ius. Quxautemconfiftuntin identitate rationis,fiueaffirmata, fiuene- gata,coordinant cognofcimentum, & prsedicamenta , & in omni di- £lione,iudicio,ac ratiocmatione praetendunt terminos,qui ab identi- tate rationis,communi pluribus entibus,denominantur vniuerfales. Etliceteiufmodiidentitatesrationisnon inferanturfyllogifmo,fed cognoscantur fola collatione,feu comparatione terminorum , cogni- torumautimmcdiate.autmedianteillationc : tamen haehabitudines tum fubeunt illationem,cum ex identitate rationis affirmata,aut nega- tadeduobusprincipijsalicuiusmotus, infertur proportionalis iden- titasrationis,inter terminosillorum motuum,v.g.Quaeeft ratio enti- tatisinter Petrum,& Paulum,eaeft mter filiosPetri,& Pauli. • Quoniam vero in primo libro de per fe notis , per didboncm con- nexam ordinaui in cognofcimento,& praedicamentis entia per fe no- ta:coordinationem graduum entitatis, nomino cognofcimentum, & A per iu* X 2 Vakriani Magni per iudicium conncxum exhibui in clau^diftin&asomnes cntiurn perfenotorum pra:cipuos motusper fe notos , quorumillos. quos quifquc confcit in fe , ennarraui (atis accurats , inlibro demeicon- lcicntia: fupercft, ad complementum appararus Philofophici.exhibe- re illas propofuioncs.quarum veritasnon dependeat abentium cxi- ftentiajeda rarionc a?tcrn^ > & incommutabili, cuiufmodi debent cf- fe i!la?,qutfin fyllogifmodenominancuc maiores: Minores enimper fe nota? propoliciones , exararaz in cra#atu de per fe noris , habenc ve- rit3tem,pendulam ab exifteruia Ennum; v. g. Luna mouetur, qua? , fi corrumpatur,inducit Falfiratem iliius propofitionis, Ac vero hxc:Id, quod mouctur,neceiIari6 mouctur ab alio : eft vera,tametfi corrum- pancuromnia mouentia & mobilia. Harum vero propofitionum incommutabilium funt innumera^nc- quecft vllaclfYerentia motus, quaenon fibi vendicetpropiias verica- te'S mcommutabiles:puta has.Id,quodLoco-mouetur 5 ncccfl'ari6 Lo- comoueturabalio:ld,quod alteratur,nccelTari6 alteratur ab alio; U> qnod generatur , neceflanogeneratur abalio. Veium haeomnesde- riuanc (ibi incommutabilitatem ab hac:Id quod mouetur, ncccflariu mouecur ab aho>oporcetergo congercre invnum craclacumillasim- fnutabilium,quas nulla ipccialis pars Philofophiae pcrcra&ac , quate- nuSjvbiv.g. ventum ficad tra&acum de generacionc. Ha?c, fd,quod geiif ratur, neceflariogeneratur abalio.demonftracurperhanc : id, <juod mouetur,necefl.ui6 mouetur abalioj quae fupponaturdcmon- (trata m ipfo veftibulo Philofophia?,ica vc non fic opus in vllo ratiocir nco repeteredemonftiacionem fadtam. Hiccrgotra&atuscomple&iturhaspropofitiones ajternas, & ir>» commucabiles>in quas neccirario refoluancur omnes lllacioncs. quas habebir,& habere poteft vniucrfa philofophia : has nuncupaui Axio- mata,& licniiTec denominarc Maximas,veluc, quac influanc vim iliati- uam propofitionibus maioribus. Exordioraucemtraclatum ab habitudinibus idcmitatis elTentiar, deinde profequar illas,quac funt efle pi incipium & ccrminum motus, casvero,quae funt ex idcncitareracionis,poftrcmo lococommemora- bo.nimirum ilIas,quacafficiuncmotum:mocum,inquam,icalem cx quo duntaxar argumentor entium exiftencias & nacuras. Scd veiitus,nemeusftylustibi vfquequao^ue probccur, voloprius ^cxcufareilla.qu^forcaflisexiftimabisnofaciicongrua fini,mjcintcdo • Obijciturprimo loco oblcuritas, quxfuperec vulgarcm conditio- nem Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC. Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale c Firenze. CFMAGL. 1.6.401 j4xiowata S ncm rhilofophantiura.-Refpondeo , quod obfcurafas obuenit vcl ab obie&o,ve! a ftylo (cribentis.Meum ftylum audafter dico tam darum quam quicflepoifitnatioenimfcribendicum clariratccft mihi&rco- peccisfima,&familiaris.cxcerum grarulor rhilolophiae obfcuriracem ab obie&o,quae aiceac plerofque ab hoc ftudio,quiReipublica: vnlius opera,& aecace impendent in agro>in mechamcis^in bcllo & iimilibus» Laudatur pasfim rraditio do&rinae per quarftiones , quae rnouentuc de (uL,ie&o alicuius fcicnciae>placecque numerata partino earum.Hanc methodum refolutiuam Ego non adhibeo, fed compofiriuam : Haec enim exordicur a nonslimis,&,prarcendens lucem eacenus partam, re- uelatfemperobfcuriora : qui verdmouec quxftionem,obijcit tene- bras,quas fubmoueac,(olucndo qua^ftionem propofiram. Uli,qui per qusftiones cradunt lcientiam,ducunt argumenta ex om- nibus locis diale£ticis:Ego proiequor lineam mocus , tfnde dunraxac infero enrium exiftencias,tSc nacuras,ijsargumcncis, quadola poflunt efle dcmonftrariua,quarue,adnumerata Diale&icis , digniratem pro- priam peflundant Memineris vero,Thcophile, argumencum, quod inihi eft demonftratiuum, alicui fortasfis vixerit probabile:(untenim plerique,quibus opus fu pharmaco magis.quam fyllogifmo. Quoniam vero motiu func fubordinati > demonltrationes anrece- dentesnancifcuntur,maiorem certitudinem , & euidentiam a lubfe- ouentibus:fcilicer > exiftencia,& natura primi mouentis confirmatur^ iecundis,alijfque fubfequentibus. Hxc conditio ratiocinancis ex motu,e(t oppofita illi,quae ducitur ex nacura Quanti difcreci f 6c continui •, nam in Mathematicis vix aliqua demonftrationum anteccdentium pendec a iubfequenti- bus. Tibiver6,legentimeostra£htus , occurent frequenter nonnulla amcnegle&a , qiu? tuo iudicio debuiflenc dici; ied fcuo mehorrere confufionera,vcl minimam,mareriaium>quas fuis locis deftinaui rra- £Undas;Ide6,Licet fciam mulcum lucis acceflurum rci , quam expo- no.fi eo loci cognofcacur aliquid,alio loco referuarum , ramen id fe- pono,& pra:ftoloL loco congruo do&rinam,qua: no debec anticipari. Nil pono moieitius obueniet cibi m m ea Philofophia, quam quod fcpono obiediones manifeftas,dn#as ab exiftencia reru contra con- clufionnsillacasa racionibusanernis,v.g.infero mouentem non pcfle quietcece in termino trafeuntcqui fu fibi iCqualis in entitate.Cui co- clufioni videcur aduerfan expeucua omniu generaciu fibi fimile in na- A i wraj , - r" — ta....\....^x Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC. Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di Firenze. CFMAGL. 1.6.401 4 V zlcriam Mdgni. tttra^fed (tperpendasfolutiones eiufmodi obiedlionurnjfacile/ntelli- ges eas^fi anteuertantur , neceflai io (us deque conuerfuras vmuerlam Philofophiam, fine quarlira euidentia. Ponofi vim a.gumenti con- clufionisillataealTequans facile inteliigcsrcrum exiftennas, &naturas dependcrea rationeaetcrna.a.rumpra in fyllogifmo.&fupponeslatere aliquid in entibus concretis,vndecaptas occafionem errorrs. Confulcoabftineoa quamplurimis, quce alioqum magna conten- tionecontrouertuncurintei Philofophos , fi tamenhzc ncghgentu non detrahatfcientia^quamprxtendo : Commemoroadexempkira differentiam interdiftin&iones formalem*rationis ratiocinat*e,&mo- dalem.Eiufmodi enim contenrione.splunbus feculis agirarae, non ha- bent momentum ad veritatcm quaefuam,quod pofcat difpucationern zuternam. Noninfero cxconclufionibus.primo illatis, reliquasomnes, qur infcrripoflunt/edillasduntaxatjquaecxponuntnaturamcntis, quoi fub»jciturratiocinio : immopleraquc rranfilio , quxexdcmonftrati* non obfciueprodcuntinlucem. s : DemumnouerismenondocererespervocabuIa,fed res, confue- ta oratione declaratas,fignifico per yocabuU vfitata,fi Hippetant , vci adhibeo aha ad placitum meum. Capvt ir. -dxiomata ex identiutt ejfentiali. Ursauternpr^miffisaggredior habitudincs identitatfs eflenti». A Afeddebeopnusaflignarcrationemcommunem omnibus cnti' bus quatenus hxc dodnna fit vniuetfal.ffima, Nofti Theophile.fpecierum.quascognolcituri adhibcmus . jffiW eflc lenfib.les a . as imag.nabiles.ali.. intelligib.tes/ enlib.lcs refeW aliquod lenfib.le.non lolum quod aftu exiftat.fed & quod fi, p S n t.ffimum fent.ent.: At vero imaginab.les . &,nrelh#b,lcs r-fe r ..m . J nutum,magmantis&intcllige.Hisnonrolumentia^uexiftem praefenua.fed abient,a,pr^erita,futura,poffib,), a , ac dcmum ab ft ra Exphcaturuserg^Rationem.communem omnibusentibus eim affignaredebeo.quxaffirmetur deentibuspr.fentibus affirmVk dc pwtcri^affirmabitur defuturis , affirmaretur de poflibSus^f! Tcnirenc X jixiomata S venirent ad a£tum,qu#ue affiimatur de his, qux inrelliguntur,abftra- hendoabimentione praeteritorum^praefentiumjfuturorum^ ac pofli- bilium. Dicoigitur Ensefleid,quod exerceta&um eflendi, vt v.g amans c(l id,quod exercet adtum amandi: Ctrm cogito Theophilum , coguo id ; quod cxercet a&um eflendi Theophilum : Leo exercet a&umel- fendi Leonem:&: quodlibet entium exercct a&urn eflendi feipfum,fe- cundum praecifam entitatem vniufcuiufque, ita vt Ego , quinon fuin Theophilus, non poflim exercere a&um eflendi Theophilum:nec Leo poteftexercereadtum eflendihominem.Qnaproprer ratio , commu- nis omnibus entibus,abftrahit ab omni fpeciali exercitio entitatis : ita vt nuila fit,aut poflit intelligi communis omnibuscntibus , quam quae nuuraliter concipuur ab omnjbus , quaeue habetur in ipfo communi vocabulo.£«i:nimirum.id.quodaaumeflendi autexercet, autexer- cuit,aut exercebit,aut potelt exercere,concipitur vt Ens, quod aut eft, aut fuit,aut ent,auc efle poteit.Seclufa (citra negadonem ) omni prae- cisa rationeentitatis vllius. Itaque id, quod non exercet a&um eflendi,non eft Ens„ Pneterita non (unt.fed fuerunt entia. Futura nonfunt/ederuncemia. ^ PofTibilianonlunt/edpofluntefle cntia, &confequentcmil ho- r»meflens. \ Ens vero abftraftum ab intentione praefentis, prarteriti , futuri, &C posfibi!is,denotat praedicata cflentialia Entis,mter , quae nil eflentiali- us ipfo exercitio eflendi. PorioGntiopponicur Non Ens,quodeft inintelligibile noncom- teIle&oEnte:quienimdormiensnilomnium cogitat, non ideoin- tclligit Non-Ens,quia nil entitim intclligat. Qm autem , int?Heclo Ente,intelligitnilcfletefidui,tiensccirecab aaueflendi , isdemum intclHgit,feucogitatNon-Ens. Quaproptcr dico,Rationem,communem oronibus enubus , elie Rationcm Non-Entis,fi, poiitiua intelleaione,intellicatur fublata: fcilicet Non Ens cft cns coguatum,vt ceflauit ab a&ueflendt vel qua - tenusnonvcnita4aaumexiftcndi. VerumNon-ens habetfuasd.t- fcrentias,& quidcm plures.has pcr ordinem narrabo , exorfus a mim- ma Nonentitatcvfquead maximam. Lapis,cxpeiscaloris,noneft calidus, arpotcftcalcre, fceatenusdi- <icorcaiidiKin pocentia. Eflcensin potcntia cft minimus gradu* m Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC. Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di Firenze. CFMAGL. 1.6.401 6 VaUrUni Mignt Nan-E ntitatis:nam id,dequo negatur caIor,eftens,tametfi Non-ca* lor fit Non- Ens:non tamen lapidi cfl mcrum Non-Ens, quandoqui- dem lapis potcft efie cahdus. Lapis non eft vifiuus colorati,nec poteft efle vifiuus : Non eflr vifi- uum.nccpofleefle vifiuum,eft Non Ens:at verd h*c negatio pocen* i\x vifiua? , eft de lapide^qui eft pns;ita vt, lapidem non efle vjfiuum, non fic mcrum Non-Ens. Socratesccrto certius generabit filium; quifilius eftNon-homo: non tameneftfic Non-homo.vtfunt Non-homines illi , qui none- runt:fedefthomofuturus:At verofuntalh , qiuceflcpoflunt.ncc ta- menerunc;quotfunt animantium,quotex hominibus,qui poflent gc- nerarcfilios.ncctaracngcncrabtint? Haccnon funtcntia fucuta, fed denominantur posfibilia,qua: magis rccedunt ab cntitatc, quam qu* funt futura. Entibus posfibilibus proxime accedunt entia prastcrita : h*c enim fic non funt,vt nequeant efle ; nec tamen deficiunc ab omni encitatc, quandoquidem fuerunt aliquando. Denique illa quae neqne (unt,ncque erunt ; neque fuerunt , ncc eflc pofliint>videntur efle mcra Non entia.-puta corpus re&ilincum bian- gulareiid enim imposfibilc eft eflc,fuifle,aut fore. Non-cntium autem quaedam intelliguntur oppofica negatiue alicui cnti prxcifo,ac fignato. Vnicum vero Non-Ens incclligicur oppoli- tum negatiue omnibus entibus abfolutc confideratis Si ribi oppono ncgatiu* Non-Ens,id Non entitatis,nuncupatur Non-Theophiius- Cuiulmodi fonr Non-Pcti us,Non-hic Leo, & a!ia innumcia. Non- ^nsautcm.oppofuuiuomnibusenribus.abfolutcconfidcratis nun cupaturNihil. Porro intell.gereaut confiderare prxfata Non ! Entia cftcautelaamulnphcibus, grauisfimifquecrroribus.proucnicoiibus exconfufa fub.eaione, & predicationc huiulccmodi Non-Ennunv a quibus tibi caucbis haud d.fficulcer, f, nouucris accurat8 . qu* (uh * lungo. ^ * iUU " V.xeftaliquadiffcrcntiaNon cnritntis , qaamnon folcamus aut ^ Lapis non eft, fc J potcft eflc calidus,' d nuncupatut E W in potcn- cun L d U P m g Td. eft ' ""P 0 ^^ ****** linsi.posfibncfc. Anti- Early European Books, Copyright© 20 1 l ProQuest LLC. Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di Firenze. CFMAGL. 1.6.401 Jlxionuts 7 Antichriftus cfl furuius , dicitur Ens fumrum. Filiusi ; em non cognituri Mulierem,dicitur ensposfibile. Abraham f ui t horno dieitur Ens prxreritum : Corpus reiiilineum biangulare dicitut Ens abfolute imposfibile Non-Theoph:Ius dicitur Negatio vniuscntis. Nihil, dicitur, Ncgario omnium entium. Porr6nilhorumporeftcfFc< aut fubiectum aut praedicatum reale, fi cxciptas Ens in ootentia , & ens imposfibile fecundum quid:Iapis e- nim, quiaftirmaturcaIidusinpotentia,quiue abfolute negaturvift- uus.eftens. Cetctum nil cntis eitquod fubijcias reliquis Non-entibus , quod pcr fingulaexempla demnnftro. Antichriftus eftfuturus. Antichriftusftat Loco fubie&i , qui in eadem propofulone fup- poniturNon- ens,cum aiTeratur futurus. quocirca fubiedtum illius pro- pofitionisnon eft ens.Eadem eft conditio huius. Filius Petri,non cognituri mulierem,eft posfibilis. Sciiicetfubie6lumillius propofuionis noneftens , fedpoteftetfe cns, vt fupponitur, haec etiam : Abraham fuit Homo: , Habetfubiectumjquodfuppomturnoncfie , fedfuiffe Ens : dc- naum ifta: Corpus reSiIineum biangulare eft imposfibile , non fubijcit en<\ cum in ipfa propofuione afteratur non folum Non ens.led Sc cfie im- posfibi)e,quod fu cns:Cauebis crgo ubi a multiplici er rore,fi lupra di- dum confuetum modum enuntiandi ndh:beas conlcius,ennumerata fubie&a di&arum propofitionum non erte enti3. Hiscrgo eatenusexplicaris , ftaruo primas propofitiones vniuer- falisfimasformatascxEnte& Non ente, abftradasab omni difte- rentiaentitatis. Vidcote'1 heophiIum,&tuaccuratcinfpecT:us enuntias v.gde te ip(o,quodfis coloratus,quod fiscerta figura determinatus, quaepro- pafuioncs non fum il!atae l & tamen dcpendent a te, vt a termino fim- pliciterdiiao.quiaccurareinfpeaus de fe enuntiar prasrata, & aha eiufmodi. Verum hoc loco non ccnfidero habitndmcs , quarinter- ccdunr terminos realiter diftinaos,fed eas duntaxat, quas nos com- minifcimur interens , relatumad lemetipfum , & ad Non ens, cumcnim priroum , quod obiediue cadit in mentcrn noftram, fitcns, ftlfl Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC. Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di Firenze. CFMAGL. 1.6.401 ? Valcrittni Magm fit Ens,fiid fimpliciterdidtum,feu apprchenfum,referarur ad femet* ipfum , fefe pertinacifiimeenuntiat, acrepetit Ens:vnde habemus hancpropofitionem, Ens eftens. Qux eft prima Omnium per fe notarum incommutabilium , non folum quia non fit lllata. fed ctiam quia non fit enuntiata , aut exarata abaho terminofimpliciore,anobis accurate in(pe&o. Ex hac pro- pofitione habetur hxc: Non-Ens eft Non-ens. Quae eft notiflima,citra vllam illationcm: ignorarem tamen illam> fi nelcirem hanc Ens eft ens. Porro quod ensfit ens,^£quipollere videtur huic. Enseft feipfum. Hinc vero fubinfero alias propofitiones:Vnam ex eo, quod ens eft ensiinnumeras ex eo, quod ens fit (c ipfumvfic ergo argumentor; Hocenseft ens. Ens vero eft impo(Tibile,fit Non-ens: Ergohoc ensnoneft Non ens. Hoc Enseft fe ipfum: ld autcm,quod eftlc ipfum,imposfibileeftfit ullum aliorum entiu Ergo hoc ens non eft vllum aliorum entium, fcilicet: Hoc ens non cft ens,nuncupatum A.nequc ensnuncupatum E,neque vJlum aliud, ex omnibus,quae exiftunt. Quoniam vero enri,vniuerfalisfime confiderato , licet fubfumere quotquotfuntentium cxiftentium , 6c exindeformare propofitiones, & ilIanones,prasfatisanalogas,vno exemplo commonftro, vt ld fiat. Theophilus eft Thcophilus. Theophilus eft fe ipfum, Hmc fic argumentot Thcophilus eft Theophilus. Id^quodeftTheophilus.imposfibileeft.fitfimul non Thcophilus. Ergo I heophilus non eft fimul Non -Theophilus. Theophiluscft fc ipfum. Id,quod eft fe ipfumiimposfibilc eft,fit vllum ahorum cntium. Er- go Thcophilus non eft vllum nlioium cncium. Scilicet Theophilus non ctl Pctius;non hic Lco,non hic lapis, non vllumaliorurn cntium. QuoddixidcTheophilo,idverificaturde quocunquc alioente, quo- Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC. Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di Firenze. CFMAGL. 1.6.401 Axio<m*t* .quomodo libet confidermo.v.g.ens adtu eftenfac5Hi ; eft r e ipfum: Ens m porcnua,cft cns in porcntia,.elUe iplum. i. urrens elt curtens,cft (e jpfum. Quin iramo aufim diceie Non ens eft non-ens.eft fe ipfum. Sic enim argurnentor Non-Ens cft non-ens At Non-cns cft impoflibilc fu Eus Ergo Non ens non eft Ens. Non-Theophiluseft non theophilus, Atnon Theophiluseft im- poflibilcquod fit non-ens , aliud anon theophilo Ergo Non-Theo- pfailus non eft no<i-ens,a!iud a non-Iheophilo. N eque exiftimes harum propofitionum luillum eflc vfum in Philo- fophuv.tu iplecxpericrisfreqnent!flimum,£ximiumque (olatium ex-c- uidentiflima incommutabiluatehuiulmodi propohuonum : faepius e- nim infertur condufio tam recondita, tantique momenti in Phtlofa- phia,vt trepidi exhibeamus noftrum aflinfum. Verum conie&i incamneceftitatem.qucc noscompellat,aut aflentiri illatfe conclufio- m,aut negare ens effe fe ipfum,inttepidi aflentimur illatae conclufioai. Ni>Haenimeftillatio,quae vimillatiuaranon fibi deriuet ab hacpto- .pofuione. Ens eft.ens. Id vno fyllogifmo oftendo Lunaloco-inouetur Id, quod-loco mauetur,neceflari61oco-inoiieturabaHo: ErgolunaLoco mouetur ab alio. Qu6dLoco-meueatur,cernisoculocorporali, quod vcroEnslo- co-motum incommutabiluer moueatur ab alio.cernis oculo mentali. lraque pr^bueris affenfum duabus illis prasmiflis,& tamen trepides af- feiuui conclu(ioni,cogeris praebere affcnfum,fi animaduertas , ex nc- gata concli»(ione,&: conceflis pr^miflis neceffario fequi,Lunam fimul moueri & non moueri.Quod moueatur fupponitur in minore : <juod loco morum neceflario moucaturabalio,concediiurin maiore. Ac impoflibile eftjunam moueri Localiter,& non moueri locabiliter, fi non fit poflibiIe,Ens fimul effc ens,& Non-ens.id sctb eft imposfibi- lccum cns neceffario fit ens. Hzc confirmatio cuiufcunque illationis dicitur a Philofophis pro- batio pet imposfib Ic Itaqueensquodcunqucfimpliciter di&um « fefc cxerit inpropo- fitionem hanc identicara. Early European Books, Copyright© 201 1 ProQuest LLC. Images reproduced by courtesy of the Biblioteca Nazionale Centrale di Firenze. CFMAGL. 1.6.401 I o VtUrUni Mtgni EnseftHns Enseft feipfum Exquibuscitraillationem>habemushas* Non-Enseft Non Ens Non-Hns.eft fe ip(um I:x quibus qualitcrcunqjtc ratiocinando habcmus has, Ensnondt Non Ens Non Ensnon eit ens Habes ergo Thcophilcex rarione,comrauni omnibus entibus , y- nam primam, vniuet falisfimamque propolirionem , incommutabi- lem,per fenotam,ex quaratiocinando intuli alias. At vero nullacea- rumillationumfunrreales,quandoquidemhabitudo , aut affirmata, aut neg3ta,noneft realis : Negata non eft realis , quia nonnegatuc habitudo vlla, fed ipfum Ensdealio ente : Habitudoautcm non eft Affirmatanon eftrealis.-namtermininonfunt realiter diftin- ens cthpraratae enim habitudines affirmatae , funt habitudines identitatis, inquibusens, vt fubijcitur, non diueifificatur afe , vt praedicatur.* lllx enim propolirones , quas in Logica denominaui identicas , non fuiil i eales, immo nec funt propofuioncs , (ed dnftiones. Vt enira is,qui dicit, fecernit ens dictum a rdiquis Entibus, fic qui ftatuit lllud ipfum EnsclTe feipfum>&: non e(Tc vllum aliorum entium , concipic Ens catenuscognitum , velut fit indiuifum in fe,& d uifum ab alijs,jicl vcro nolTe de aliquo cnte,eft dicere ens illud. Non tamen inuoluo di&ioni mdicium, fcdaio, iudicium de illispropofitiombus non ef- fe realcjecquidem icio eiufmodi affirmationes & negationes elle no- titias intellectuales entium,cognitorum infra intelledioncm/ed hanc diftin&ionem reieruo in alium locum.
Thursday, March 3, 2022
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment