The Grice Club

Welcome

The Grice Club

The club for all those whose members have no (other) club.

Is Grice the greatest philosopher that ever lived?

Search This Blog

Tuesday, February 15, 2022

Grice ed Offredi -- I LIZII

 A PRAECLARISS. DOCTORIS Hoc aüt contingit propter posibilitatem intelle&tus D  APOLLINARIS CREMONE N. noftri, qui à principio eft sicut tabula rasa, & non. 3. de anima tex. in librum primum Posteriorum  mouetur ad intelligendum , nisi de potentia ad actí cap.is.  reducatur . sic autem intelligentia non cognofcunt, Aristotelis , expofitio.  cum semper in a£tu intelligendi existant, & eodem CA P. I.                       modo , & nunquam in potentia. Bruta etiam non  Mnis doctrina, & discurrunt saltem discursu pfe&to, quamuis in prin-   omnis disciplina in- cipiosint in potentia ad cognofcendum, & hoc eft  telleştiua , ex præ- propter imperfeétum eorum modum cognoscendi ;  existenti fit cogni- Concedi tamen poteft, q aliquo modo, & imper-  tione. Manifestum feétè discurrunt . Ex quo infertur, g per idem me-                       dium euidenter concludere habemus , nostrum mia  est autem hoc specu dum cognoscendi imperfe&tiorem esse modo intelitia                        látibus in omnibus; gentiarī,et perfectiorem modo brutorum,per hoc.f.  mathematicæ enim scientiæ   per     hunc                                                      cum difcurfu cognoscimus , qualiter neq; intelli-  modum fiunt, & aliarum unaquæq; ar- gentia, neq; bruta cognofcunt. Cũigitur intelle&tui  tium. Similiter aút & orationes,quæ p noftro sit potentia semper admixta, & cūdiscursu  Syllogismum,& quæ per Inductionem; scientiā acquirat, in discursu autem error, et recti-  Vtræq; enim per prius nota faciunt do tudo esse poffit,vbietiam eft admixta potentia, ma-   lum, ö error cötingere poffit,vt colligitur de mente e &rinam ; hæ quidem accipientes,tanğà Arift.g   . meta. cum dicit, q malum   naturaliter eft tex.6.19 B  notis,illä uerò demonstrātes uniuersale poft potentiā, & vlterius dicit, g in rebus æternis,  perid,quod eft manifestum fingulare. que                                          semper sunt actu , non eft malum , neque error,  Similiter aút, & Rhetoricæ persuadent: oportuit artem inuenire,qua in a&tibus rationis di-  aut enim per Exemplú, & eft Inductio: rigeretur humanus intelle&us in acquirêdo notitia  aut per Enthimema, quod quidem eft vnius, ex notitia alterius, & hæc fuit Ars Logicæ.   Cum autem triplex sit intellctus operatio, quarum fyllogismus.  secunda primam fupponit,& tertia secundāvt colli Mnis doctrina,omnisý disciplina gitur 3. de anima. ( Prima eft fimpliciü intelle&tio   , Tex. c.at. Secunda eft fimplicium cõpositio,vel diuisio, Tertia intellettina preexistente è co- eft cognitio discursiua.) His tribus operationibus sed priores dus gnitione fit. Id, fi omnes que tres correspondent Logicæ partes, quarum prima magis conuenite  fiant pacto consideremus,mani- habetur in lib.prædicamentorum Arist. G admi- Lui, quatenus in feftum profeito fiet. Mathematica nang; niculis ipsius scilicet lib. vniuersalium Porphiri, tellcdwet. fcientiæ illo comparantur modo, caterarú ý lib. sex principiorum , obi logicè determinatur artium vnaquaque. Sanè circa orationes de generibus,&   fpeciebus predicamentorum , prout quoque,fiueille p raciocinationes fiue per cunda eft,quæ habetur in lib.Peryhermenias,vbi de   cognitione quadam fimplici cognosci habent, sem inductioncm fiunt, feruari modusidem fo- propositione determinatur, & fpeciebusipfius tàną       let:in utrisq; nanque,per antea nota doctri de inftrumento aliquid compositiuè, vel diuifiuè co-  C                                                             F  na nimirum fit, quippe cum in altera tanğ gnoscendi. Tertia verò in alys Logicelibris conti-  à cognofcétibus propofitiones accipiantur, netur, qui cõmuniter Ars Noua dicuntur, vbi de  in altera per             singulare iam notüipfum vni. instrumento determinatur, quo discurrere debet in  uersale oftendatur. Simili profe&to modo, telle&tus,o3. de fyllogismo, es consequenter de alijs   modis arguendi. Diuiditur autem tota illa pars hoc Goratoria rationes fuadent, aut .n.exem  modo , quia ficut in a&tionibus Nature diuersitas plis,quod est inductio,aut enthymematibus reperitur, quxdam .n. funt, qua ex neceffitate fiunt, g&quidē ratiocinatio eft, facultas ipsafolet quædam vi plurimum, quedam vero raro (propter oratoria fuadere.   defe&tum aliquem in natura,ficut monftra )sicin   discursibus rationis quidam sunt , in quibus est nePro indu&tione expositionis huius libri Pofte- cefsitas, & ifti cum rectitudine rationis habentur. riorum , fub breuitate, videnda funt quædam, v3. Ală sunt , per quos vt plurimum verum concludiqua fuerit neceffitas   , logicam inueniendi,& confe- tur, non tamen necessariò. Alij verò funt , in quiquenter fcienciam huius libri,Quis ordo huius libribus eft defectus rationis propter alicuius principi ad cæteros libros logica Arist.Quis libri titulus,& defe&tum. Pars logice, in qua de primis determiquid fubie&tú,&   fic consequenter habebuntur ipsius natur, iudicatiua dicitur, & eft illa,quæ traditur in Non pigeat hoc cause. Quantū ad primum fciendum est primò,q libris Priorum,& Pofteriorī,dita autem' est iudiloco videre Aszi cum modus nofter cognoscendi fit medius inter mon catiua à iudicio, eo q iudicium eft cum certitudine.   dum intelligentiarī,er modum Brutoră, ab vtrifq; Vocata etiam eft analetica .i.refolutoria, co gisa  diftinguitur in hoc, g intelligimus cum discursie. dicium certum de effe&tibus baberi nö poffit,nisifiat 

No comments:

Post a Comment